پروژه ثبت :

با توجه به طرح مصوب شده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف دفاتر جاری که به تایید شورای محترم نگهبان رسیده است  و ابلاغ رییس جمهور محترم بر اجرای این طرح در اوایل سال 94، دفاتر اسناد رسمی در کل کشور میبایست پس از ابلاغ رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همگی به اسکنرهای اثر انگشت رو میزی مجهز گردند.

اهمیت و حساسیت این موضوع آنجا رخ می نماید که بعد از ابلاغ این طرح و تعیین یک بازه زمانی محدود تنظیم تمامی اسناد، مستلزم ثبت اثر انگشت بوده و در غیر اینصورت امکان تنظیم سند برای دفاتر اسناد رسمی مقدور نمی باشد.مطلب قابل تامل دیگر در این زمینه کیفیت محصول و نحوه ارائه خدمات جانبی  با التفات به نقش مهم این دستگاه در فرایند کاری یک دفترخانه میباشد.

دستگاه اسکنر اثرانگشت چیست؟

اگر بخواهیم به زبان امنیت اطلاعات بگوییم، هر انسانی که متولد می‌شود همراه خود یک کارت شناسایی همیشه قابل دسترس در اختیار دارد. همه ما روی انگشتان خود یک طراحی منحصر به فرد داریم.

با توجه به این مطلب میتوان بیان کرد که سیستم ثبت  اثر انگشت میتواند یک راه بسیار مناسب برای تشخیص هویت و شناسایی افراد باشد .این دستگاه  که از طریق سنسور های نوری تصویر این برجستگی و فرورفتگی ها را ثبت نموده و طبق الگو های مشخص شده بر مبنای تعداد گره ها و قوس های موجود در تصویر، اثر انگشت را به کد خاصی تبدیل می نماید.

اجرای طرح:

این طرح از اواسط سال 93 به صورت رسمی کلید خورده و با استفاده از نرم افزار تهیه شده توسط تیم توانمند سازمان ثبت، با برخی سخت افزار های مختلف موجود در بازار به صورت اولیه همخوان گردید. بعد از این مرحله طرح به صورت آزمایشی در 5 دفترخانه برگزیده تهران پایلوت شد.

در طی مدت حدودا 90 روز در برخی از این دفترخانه ها (دفتر 555) تمام دستگاه ها مورد تست قرار گرفتند پس از پایان این مرحله  دفاتر استان زنجان از تاریخ  03/24/ 94 همگی به این دستگا ها مجهز گردیده و زیر بار میباشند.

شرکت مهندسی طلوع از سال 93 با همکاری واحد فناوری اطلاعات سازمان ثبت، خود را به  عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده دستگاه های اسکنر اثر انگشت در پروژه حذف دفاتر جاری معرفی نموده و  با موفقیت در هر 2 دوره آزمایشی تهران و زنجان حضور موثر  داشته است.

معرفی دستگاه:

بعد از  سپری شدن دوره آزمایشی دفاتر منتخب استان تهران، دستگاه های اثر انگشت این شرکت با برند (Virdi) در استان زنجان نیز با موفقیت کامل به زیر بار تست استانی رفته و در نهایت صحت و دقت (به دلیل دارا بودن مولفه شناسایی اثر انگشت تقلبی) از این آزمون نیز سر بلندبیرون آمده است.

شرکت طلوع بر این است که با ارائه دستگاه با کیفیت عالی ( برند نخست دنیا در رتبه بندی موسسه FVC ، دارای  قابلیت شناسایی اثر انگشت تقلبی، سازگار با ویندوز های XP- 7 – 8، اسکنر منتخب دفاتر مطرح دوره پایلوت، محصول Virdi کره جنوبی) سر دفتران محترم را در اجرای هرچه بهتر این طرح یاری نماید

معرفی اسکنر اثر انگشت FOH02:

  • دارای رتبه نخست الگوریتم تشخیص اثر انگشت جهان در مسابقات FVC
  • دارای پیشرفته ترین نحوه تشخیص اثر انگشت بر مبنای جستجوی اثر انگشت زنده با استاندارد (Live&Facke  Finger Detection)
  • پشتیبانی از ویندوز های ویستا، 2003، XP، 8 , 7
  • نصب و راه اندازی آسان
  • دارای گواهی استاندارد های((ANSI-378 / ISO 19794-2
  • قابلیت تشخیص اثر انگشت تقلبی تهیه شده از سیلیکون، لاستیک، کاغذ، ژل و فیلم
  • سرعت بالا در تطبیق اثر انگشت : یک ثانیه به ازای 100.000 هزار نمونه اثر انگشت
  • اسکنر اثر انگشت با کیفیت 500 dpi
  • فشرده سازی تصویر
  • دارای رابط USB 2.0
  • قابل استفاده در نور مستقیم
  • دارای مقاومت فیزیکی بالا (ضد گرد غبار و ضد آب)
  • دارای رابط کاربری، جهت استفاده توسط برنامه نویس ها و گسترش دهنده ها

 

پارامترهای مهم در یک سیستم تشخیص اثر انگشت:

  • قابلیت تشخیص اثر انگشت تقلبی و دست کاری شده
  • قابلیت تشخیص بافت زنده با استفاده از روش های بیومتریک
  • امکان ارائه یک تصویر مناسب از اثر انگشت اسکن شده در طول مدت زمان
  • امکان هماهنگی آسان با هر نوع کامپیوتر و وسیله ارتباطی معمول
  • دارای سرعت پردازش بالا در زمان تشخیص هویت هر فرد
  • کم بودن خطاهای معمول از قبیل تشخیص اشتباه و یا عدم تشخیص اثر انگشت صحیح (کم تر از 0.1 %)

می خواهم برای دفترخانه ام دستگاه اثر انگشت بخرم، با کارتخوان باشد یا بدون آن؟

در پاسخ، توجه داشته باشید که:

  1. از سوی سازمان ثبت، الزامی به تهیه دستگاه های با کارتخوان نیست.
  2. زمان استفاده از کارت های ملی مشخص نیست و برخی آن را تا 2-3 سال آینده یا حتی بیشتر تخمین می زنند، چرا که تنها ساکنین یکی دو استان دارای کارت ملی هوشمند هستند. صدور و تولید کارت های ملی زمان بر است و در آینده نزدیک اتفاق نخواهد افتاد. تا آن زمان، به نظر می رسد نسل جدید دستگاه های کارتخوان وارد شوند و قیمت ها نیز کاهش یابد.
  3. هم اکنون بسیاری از دفاتر رسمی کشور از دستگاه های بدون کارتخوان استفاده می کنند.
  4. در صورتی که شما دستگاه بدون کارتخوان تهیه کنید، همواره امکان خریداری یک دستگاه کارتخوان مجزا (که هم مورد تایید سازمان ثبت احوال باشد و هم خوش قیمت) وجود دارد.

توصیه ما در این مرحله، انتخاب دستگاه (اثرانگشت) کره ای، در مقابل دستگاه (اثر انگشت + کارتخوان) چینی است. در این صورت هم از “کیفیت” برتر بهره مند میشوید و هم “هزینه” ی اضافه برای قابلیتی که اکنون استفاده نمیشود، نمی پردازید.

از آنجایی که  پس از ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تمامی دفاتر اسناد رسمی موظف میشوند  در یک بازه زمانی محدود به این دستگاه ها مجهز شوند از این رو شرکت مهندسی طلوع  در راستای ارائه خدمات بهتر و مناسب با شان سردفترداران محترم آمادگی خود را جهت تامین این دستگاه اعلام داشته تا در فرصت اعلام شده بتواند پاسخگوی این عزیزان باشد.

دانلود:

کاتالوگ

دفترچه راهنمای نصب

فیلم آموزش نصب درایور دستگاه در ویندوز XP

فیلم آموزش نصب درایور دستگاه در ویندوز 7