یکپارچه سازی

امروزه راه حل هایی مطلوبیت دارند که قابلیت یکپارچه سازی با دیگر سیستم ها و نیز قابلیت توسعه داشته باشند. زمان راه حل ها و سیستم های جزیره ای و مجزا از هم پایان رسیده است.
رشد روز افزون تدوین استاندارهای بین سیستمی در این میان نقش به سزایی در توانایی ادغام زیر سیستم ها دارد و صد البته ادغام سیستم های مجزا از هم یک دانش، تکنیک و به بیانی دیگر مهارتی انکار ناشدنی می باشد. این توانمندی از شناخت زیر سیستم های مختلف و تسلط فنی بر هر یک از آنها و نیز درک نیازمندی مشتری از ادغام زیر سیستم ها ناشی می شود.
شرکت مهندسی طلوع به لطف تجربه گرانقدر که در زمینه های مختلف سیستم هایIT و خصوصاً امنیتی، توانمندی ترکیب و یکپارچه سازی زیر سیستم های مختلف سازمان شما را دارا می باشد. در این راستا به مواردی از این یکپارچه سازی ها با تمرکز بر سیستم کنترل تردد اشاره می کنیم اما توجه دارید که یکپارچه- سازی فراتر و ورای این مثال های محدود می باشد.

 یکپارچه سازی با دوربین مداربسته (CCTV)

سیستم کنترل تردد را می توان به گونه ای با دوربین های مداربسته ادغام نمود که به محض کارت زدن پرسنل، تصویر آنها توسط دوربین مداربسته گرفته شود (و مثلاً روی  مانیتورهای نظارتی حراست نمایش داده شود.) این یکی از مزایای ادغام دو زیر سیستم است. حذف خطای تفاوت زمانی سرورهای هر یک از این دو سیستم نیز از مزایای دیگر این یکپارچه سازی می باشد. در مکان های دارای اهمیت بالا شناسایی نفرات توأم با گرفتن عکس یا فیلم از لحظه تردد همراه باشد و تصاویر در گزارش تردد ها دیده شود.

ادغام با اعلام حریق

با اتصال خروجی سیستم اعلام حریق به ورودی های کنترل تردد، می توان به عنوان نمونه در زمان حریق، درب هایی از سازمان را به صورت خودکار باز نمود تا افراد آزادانه فرار کنند و یا درب های دیتاسنتر را بسته نگاه داشت تا حریق به آنجا توسعه نیابد.در زمان اعلام حریق تعدادی درب و گیت به صورت خودکار باز شود که افراد خارج شوند و تعدادی درب ضد حریق بسته شود تا اموال یا تجهیزات در امان بماند.

ادغام با سیستم حضور و غیاب

ممکن است بخواهید در مواقعی که پرسنل مرخصی گرفته اند، نتوانند وارد سازمان شوند. این در واقع ادغام سیستم اداری و حضور و غیاب با سیستم کنترل تردد می باشد. تردد پرسنل در هنگام عبور از گیت های ورودی سازمان مستقیماً در نرم افزار حضور و غیاب و منابع انسانی ثبت شود.

 ادغام با کنترل دسترسی logical (امنیت نرم افزارها)

بسیاری از حملات امنیتی به سازمان ها از داخل سازمان و توسط افراد خرابکار صورت می گیرد. به عنوان نمونه شما می توانید دسترسی به login کامپیوترهای شبکه را مسدود کنید و تنها افرادی که واقعاً وارد ساختمان شده اند بتوانند با نام کاربری خود، به شبکه وارد شوند. بدین ترتیب احتمال اینکه فردی، با نام کاربری همکار خود- که مرخصی گرفته است- بتواند وارد شبکه شود و فعالیتی انجام دهد، حذف می شود.

 یکپارچه سازی با سیستم های مدیریت ساختمان (BMS)

وقتی سخن از BMS به میان می آید، اذهان خود بخود به یکپارچه سازی و ادغام معطوف می گردد. به عنوان نمونه با ورود فرد به اتاق، سیستم تهویه روشن شود و با خروج آخرین فرد، سیستم های روشنایی و تهویه خاموش گردند. یا ادغام سیستم آسانسور با سیستم های مداربسته، اعلام حریق و کنترل تردد از مصادیق اینگونه یکپارچه سازی ها می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهندسی طلوع تماس بگیرید.