فناوری اتصال به چراغ راهنمایی برای کنترل ترافیک؛ تکنولوژی جدید خودرو های آئودی

شرکت خودروسازی آئودی قرار است در ماههای آینده چند مدل از خودروهای خود را به فناوری اتصال به چراغ راهنمایی برای کاهش کنترل ترافیک شهری مجهز کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، این خودروها تا اواخر سال جاری به جاده‌های برخی از شهرهای منتخب آمریکا خواهند آمد.

این شرکت خودروساز آلمانی دو سال پیش از برنامه خود برای ساخت یک سیستم داخلی خودرو و کنترل ترافیک خبر داده بود که به رانندگان کمک خواهد کرد تا پشت هیچ چراغ قرمزی نمانند. اگرچه این میزان از تسهیلات هنوز در دسترس نیست، اما نخستین نسخه آن در مدل‌های خاصی از خودروها برای اطلاع‌ رسانی به راننده در مورد مدت زمانی که پشت چراغ قرمز خواهند ماند، ساخته خواهد شد.

سیستم اطلاعات چراغ‌ راهنمایی آئودی با اتصال به زیرساخت شهر از طریق اینترنت پرسرعت و همزمان با سیستم مدیریت مرکزی که چراغهای راهنمایی را کنترل می‌کند، کار خواهد کرد. خودرو با دسترسی به این اطلاعات می‌تواند سرعت ایده‌آل برای سفر را به منظور مواجهه با بیشترین چراغهای سبز محاسبه کرده و با کاهش ازدحام، به کاهش آلودگی و افزایش سرعت ترافیک کمک کند.

البته نخستین نسخه این سیستم به ارائه چنین کاربردی نخواهد پرداخت، اما برای کاهش استرس راننده با سیستم‌های ترافیک شهری ارتباط برقرار خواهد کرد.

این سیستم در مدل‌های Q7، A4 و آل‌رود A4 که پس تاریخ اول ژوئن 2016 ساخته شده و به سرویس “آئودی کانکت” مجهز هستند، در دسترس قرار خواهد گرفت. سرویس آئودی کانکت از ارتباط سلولی و GPS برای ناوبری، جستجوی صوتی گوگل در خودرو و اطلاعات در مورد نزدیک‌ترین فضاهای پارکینگ استفاده می‌کند.

سیستم اطلاعات چراغ راهنمایی به شکل یک ساعت شمارش معکوس بر روی داشبورد یا نمایشگر بالاسری خودرو (در صورت مجهز بودن به آن) نمایش داده می‌شود و زمان باقیمانده تا قرمز یا سبز شدن چراغ را نشان می‌دهد. این کار در جهان پر سرعت امروزی بسیار ارزشمند است.

به گفته شرکت سازنده، این فناوری می‌تواند به کنترل ترافیک و زمان سفر کوتاهتر منجر شود.

سال گذشته، اپلیکیشن تلفن‌ همراه Enlighten به ارائه کاربری مشابه پرداخته بود، اما نخستین بار است که چنین کاربردی در خودرو دیده شده است.

منبع: www.isna.ir

فناوری اتصال به چراغ راهنمایی و کنترل ترافیک؛ تکنولوژی جدید خودروهای آئودی