سیستم های صادر کننده بلیط شرکت Scheidt&Bachmann

سیستم Scheidt & Bachmann Ticket XPress یک سیستم صادر کننده بلیط قطار سلف-سرویس و مبتنی بر نیازهای مسافران است که تولید و توسعه این سیستم ها توسط شرکت Scheidt & Bachmann آلمان انجام می شود. اولین نسخه از سیستم ها ی خرید بلیط این شرکت در سال 2003 وارد بازار شد. در آن زمان شرکت Scheidt & Bachmann جز 7 شرکت از شرکت هایی بود که در بریتانیا عملیات فروش بلیط ها را انجام می دادند و مورد تایید آن کشور بود. بیشتر از 1500 دستگاه از دستگاه های خرید بلیط قطار این شرکت در کشور بریتانیا قرار دارد و بیش تر از 850 ایستگاه خرید بلیط دارد. هم با استفاده از وجه نقد و هم با کارت های اعتباری می توان از این دستگاه ها بلیط خریداری نمود و بیشتر بلیط های شرکت های حمل و نقل ریلی موجود در کشور انگلستان توسط این دستگاه ها قابل خریداری است.

شرکت Scheidt & Bachmann تجربه های اولیه خود را در طراحی و تولید دستگا های تولید بلیط در طی سال های 1990-2000 با سیستم FAA – 2000، بدست آورد و این دستگاه موجب محبوبیت شرکت Scheidt & Bachmann در شبکه حمل و نقل ریلی اروپا شد و توسعه پیدا کرد.

در سال های ابتدایی 2000 با طراحی مجدد دستگاه خرید بلیط با نام  FAA – 2000/IA، و دستیابی به تکنولوژی مدرن صفحه نمایشگر لمسی، واسط کاربری مبتنی بر نیاز مشتری و قابلیت پذیرش وجه نقد و کارت های اعتباری تبدیل به سیستم محبوب حمل و نقل شهری در مناطق بوستون، نیویورک، سیاتل، کولون، کوپن هاگن و دوبلین شد. در این زمان تنها سه شرکت عملیات صدور بلیط به صورت سلف-سرویس انجام می دادند. بعد از آن در سال 2004 برای اولین بار سیستم های پرداخت خرد (Fare Collection Systems) تولید کرده و در کشور اسکاتلند به فروش رساند، بعد از آن در سال 2005 طی قراردادی موفق به فروش دستگاه های خود به کشور انگلستان شد.

دستگاه خرید بلیط شرکت Scheidt&Bachmann در سال 2004

دستگاه خرید بلیط شرکت Scheidt&Bachmann در سال 2004

بلیط های قطار شرکت Scheidt&Bachmann

بلیط های قطار شرکت Scheidt&Bachmann که تمامی داده ها توسط دستگاه بر روی آن ها چاپ می شود.

 طرز کار دستگاه ها و بلیط های شرکت Scheidt & Bachmann

بلیط های شرکت Scheidt & Bachmann در ابتدای عصر تولید بلیط های دیجیتالی و کامپیوتری تولید شد. هر ماشین دارای یک کد 4 رقمی اختصاص داده بود که روی هر بلیط چاپ می شد و به آن “شماره ماشین (Machine Number)” می گویند. سال بعد که این دستگاه ها برای کشور انگلستان مورد استفاده قرار گرفت برای آن ها کد ملی مخصوص آن کشور در نظر گرفته شد که به آن “(National Location Code (NLC” می گویند و در واقع یک کد 4 رقمی دیگر است که برای حسابرسی و اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گرفت.

بعد از بدست آوردن این موفقیت های پی در پی، شرکت Scheidt & Bachmann به یکی از رهبران بازار این صنعت در جهان تبدیل شد و امروزه از پیشگامان صنعت دستگاه های خرید بلیط حمل و نقل ریلی محسوب می شود.