ایجاد روش های کنترل تردد پیشرفته؛ برای افزایش سرعت ورود به ساختمان ها

ذخیره ی انرژی و بهره وری عملیاتی در کنار هم در یک ساختمان هوشمند همه و همه درباره تجربیات مصرف کننده است. پیشرفت ها در تکنولوژی کنترل دسترسی – به طور مثال یکپارچه سازی با مدیریت ساختمان و یکپارچه سازی های خلاقانه – مکانیزه شدن بیشتر و تجربه بهتر را برای کاربران در داخل و خارج از ساختمان به همراه می آورد.

فراتر از باز شدن در ها، کنترل تردد می تواند با دیگر سیستم ها برای مکانیزه شدن تمامی موارد، یکپارچه شود و برخلاف گذشته که تمامی موارد به صورت دستی انجام می شد، همه به صورت مکانیزه انجام می شود. David Moveagh، مدیر ارشد تولید شرکت Gallagher می گوید:” یک سیستم کنترل دسترسی خوب، باید بتواند تمامی فعالیت ها  که متناسب با ورود افراد به ساختمان و سیستم های ساختمانی دیگر در نظر گرفته شده را، به خوبی کنترل کند. ما در بخش کنترل مرکزی شرکت، از این ویژگی که به آن “فعالیت های شخصی سازی شده” می گویند، برای کنترل تمامی موارد اعم از روشن کردن یک چراغ خاص، باز کردن قفل کامپیوتر، روشن کردن دستگاه تصفیه هوای مقابل میز و … استفاده می کنیم.

 فایده اصلی آن تنظیم به موقع هوای داخل اتاق مطابق با نیاز های اشخاص است چه در زمانی که در دفتر هستید و چه زمانی که نباشید؛ می توانید برای آن یک برنامه تنظیم کنید.

امروزه، سیستم های کنترل دسترسی، رابطه بهتری با مخاطبان بر قرار می کنند. Rick Frocke، مدیر ارشد تولید در شرکت Tyco Security Products می گوید:” ریدر های لمسی با رنگ های متنوع، از واسط های کاربری زیبا و دلپذیر برای ورود افراد به فضای مر بوطه ایجاد و یک پیام برای آگاهی افراد از شرایط اضطراری یا برنامه های آینده ایجاد می کنند.”

اعتبار نامه:

 امروزه بیشتر و بیشتر از گذشته از انواع روش ها برای ورود به ساختمان از جمله کارت، کلید و … استفاده می کنند که رمزهای آن ها به علت ازدیاد تعداد آن ها، فراموش می شود. یکی از این روش ها، استفاده از گوشی های همراه است. Larry Reed مدیر عامل شرکت ZkAccess می گوید: “امروزه، برنامه هایی برای موبایل ها وجود دارد که می توان از گوشی ها به عنوان وسیله عبور از درب ها استفاده کرد و در واقع مجوز عبور را صادر می کنند.”

تشخیص پلاک، نوع دیگری از سیستم های کنترل تردد برای ورود به پارکینگ ساختمان است. او می گوید: “ممکن است شما برای ورود به پارکینگ یا دفتر کار خود تاخیر داشته باشید که این امر می تواند به علت جدا شدن برچسب RFID از شیشه خودرو یا مخدوش شدن آن باشد اما با قرائت پلاک می توانید همیشه از به موقع رسیدن به سر کار خود اطمینان داشته باشید.

Robert Gaulden، مدیر خدمات پس از فروش و الکترونیک در شرکت Allegion می گوید: “در نهایت، سیستم های بیومتریک مانند اثر انگشت، تشخیص صورت یا عنبیه می توانند به عنوان یک روش موثر کنترل تردد مورد استفاده قرار گیرند. امروزه تمایل بازار به استفاده از سیستم های کنترل تردد که با روش تشخیص چهره یکپارچه شده اند، بیشتر است. این روش کنترل تردد افراد را بسیار موثر تر انجام می دهد، در واقع دوربین های CCTV می توانند از ورود افراد فیلم برداری کنند و می توانند در کنترل تردد افراد روشی موثر باشند که آن ها را در تشخیص چهره به کار می گیرند. در واقع هنگامی که از دوربین های مدار بسته همراه با سایر روش های کنترل استفاده می شود، به روشی بسیار موثر برای کنترل تردد افراد مبدل می شوند.

منبع: مجله A&S