ردیابی فرد و خودرو

فرایند نظارت و مدیریت یک سیستم و یا سازمان همواره با پیشرفت تکنولوژی دستخوش پیشرفت های شگرفی شده است. هم چنین نیازهای مدیران سازمان و کاربران سیستم برای انجام این فرایند، منجر به توسعه ابزارهای پیشرفته ای گشته است. هر چه این ابزار پیشرفته تر باشد، امکان مونیتورینگ و گزارش گیری دقیق تری را به مدیران ارائه می دهد.

از جمله ابزارها و امکاناتی که مدیران در سال های اخیر برای مدیریت و نظارت بر سازمان خود به کار گرفته اند، می توان به دوربین های مدار بسته، سیستمهای حضور وغیاب و … اشاره نمود.

شرکت مهندسی طلوع با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رشد کاربرد سیستم های مبتنی بر تکنولوژی RFID، اقدام به طراحی و توسعه سیستم ردیاب پارس نموده است.

سیستم ردیاب پارس امکان مدیریت پرسنل، خودروها و اشیا را برای مدیریت و بخش های مختلف یک سازمان مانند حراست، مدیرپروژه، اداری – مالی و … فراهم می کند. این سیستم،کنترل نامحسوس و ردیابی در یک محوطه سازمانی را از یک یا چند نقطه کاربری فراهم می نماید. این محوطه می تواند یک کارخانه، اداره ،کارگاه و یا پالایشگاه در حال ساخت و یا حتی منطقه جغرافیایی وسیعی مانند منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه باشد. در این سیستم، برای هر فرد زمان بندی و مکان حضور بر اساس ناحیه بندی تعریف شده در سیستم مشخص است.

هم چنین علاوه بر مونیتورینگ فعالیت کلیه افراد، خودروها و اشیا بر روی نقشه، می توان قوانینی برای فعالیت این آن ها در نظر گرفت.

در سیستم ردیابی فرد و خودرو به هر فرد یا خودرو یک کارت پرسنلی که از راه دور (فاصله 200-300 متر) قابل قرائت است، اختصاص داده می شود. از طرف دیگر، در کل محوطه گیرنده های کوچکی نصب شده که هر یک وظیفه پوشش دادن یک بخش کوچک از ناحیه را به عهده دارد. این اطلاعات پس از جمع آوری از هر بخش، به سیستم اصلی منتقل می شود. این اطلاعات جمع آوری شده در نرم افزار  اصلی پردازش شده و نمایش داده می شود. همچنین این اطلاعات به صورت گزارش های مدیریتی نیز ارائه می گردد.

نرم افزار تحت وب این امکان را می دهد که کاربران و مدیران سیستم از هر نقطه جغرافیایی، تمام فعالیت افراد و جابجایی آنها را روی نقشه آن سازمان مشاهده و نظارت نمایند.

برحسب سطح دسترسی کاربران دیگر سیستم، مانند مدیریت دفتر مرکزی، مدیریت سایت، مدیریت های پروژه ها، حراست و غیره می توانند به اطلاعات سرور  از راه دور (اینترنت یا اینترانت) دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات می تواند گزارش های مدیریتی، مدیریت سیستم و یا مونیتورینگ آنلاین باشد. همچنین کاربر قادر به ایجاد قوانین مختلف برای اشیای هویت دار الکترونیکی (مجهز به تگ RFID) بوده و میتواند تخطی از این قوانین را بصورت آلارم دریافت نماید. با این قوانین می توان فنس های مجازی تعریف نمود بطوریکه یک فرد در یک محوطه باز در هر مکانی اتفاقی یا عمدی تردد نکند.

در سیستم ردیابی فرد و خودرو علاوه بر اطلاعات مذکور می توان هرگونه وضعیتی که توسط سنسورها قابل اندازه گیری است در سیستم ثبت و نمایش داده شده، آلارم های مربوطه تعریف و فعال شوند. این سنسورها می توانند شامل انواع سنسورهای مونیتورینگ گازهای کشنده مانند H2S، SO2،CO و … ، سنسور دود، سنسور تشخیص موجود زنده یا متحرک در محدوده خاص یا هر نوع سنسور دیگر باشد.

  •  امکان نظارت و مدیریت بر اموال و افراد در محوطه های مختلف سازمان
  •  افزایش امنیت تجهیزات ارزشمند و گرانقیمت مانند لپ تاپ ها، دستگاههای بیمارستانی و آزمایشگاهی، تجهیزات صنعتی و غیره
  •  کنترل تردد (نامحسوس) افراد در محوطه های سازمانی بزرگ
  •  افزایش ایمنی افراد در محوطه های پرخطر
  •  مشاهده موقعیت تجهیزات و افراد؛ ردیابی افراد و کالاها در سازمان جهت پیدا کردن موقعیت آن‌ها (مثلا بر روی نقشه)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم ردیابی فرد و خودرو با شرکت مهندسی طلوع تماس بگیرید.