گیت ضد سرقت فروشگاهی یا همان گیت امنیتی فروشگاهی به دستگاهی گفته میشود که در خروجی یک فروشگاه نصب میشود و از خروج غیر مجاز اجناس فروشگاه جلوگیری به عمل می آورد. در یک فروشگاه که دارای این نوع گیت های امنیتی میباشد، قطعات پلاستیکی یا کاغذی کوچکی بر روی اجناس نصب میشود که این قطعات به تگ یا لیبل معروفند. پس از انتخاب کالا توسط مشتری و مراجعه به صندوق برای پرداخت هزینه کالا (ها) ، فروشنده توسط دستگاه خاصی به نام جداساز ، تگ ها را از کالا جدا میسازد یا لیبل های چسبانده شده روی کالا ها را توسط دستگاهی به نام غیر فعال ساز لیبل، غیر فعال مینماید. چنانچه شخصی بدون اجازه فروشنده کالا (ها) را از فروشگاه خارج نماید، تگ ها و لیبل های مذکور نصب شده بر روی کالا ها، در خروجی فروشگاه که گیت امنیتی (ضد سرقت) در آن نصب شده است، پیغامی را برای گیت ها مبنی بر خروج غیر مجاز کالا (ها) ارسال میکند که باعث به صدا در آوردن آلارم دستگاه گیت ضد سرقت فروشگاهی میشود.

 استحکام  اکثر تگ های نصب شده بر روی کالا ها آنقدر زیاد است که به طور معمول و  حتی با ابزار های رایج قابل باز شدن نمیباشد و فقط باید توسط دستگاه مخصوص جداساز از کالا جدا گردد.

 نام های مختلفی به سیستم گیت ضد سرقت فروشگاهی اطلاق میشود که از جمله میتوان به گیت امنیتی فروشگاهی، دزدگیر فروشگاهی، دزدگیر پوشاک، دزدگیر لباس و (بعضا دزدگیر مانتو !)، گیت های محافظ کالا، سیستم های محافظت از کالا، گیت های مراقبت از کالا  و اشیا، سیتم های حفاظتی اشیا، گیت پوشاک، گیت دزدگیر پوشاک، گیت ضد سرقت هایپر مارکت و … اشاره کرد.