چگونه یک پروژه کنترل تردد را طراحی کنیم؟

امروزه ساختمان های مدرن، نسبت به گذشته به میزان چشمگیری از سیستم های کنترل تردد پیشرفته استفاده می کنند، که این امر نه تنها برای افزایش امنیت ساختمان بلکه برای مدت زمان حضور ساکنین در ساختمان حائز اهمیت است. بر اساس گزارش marketandmarket ارزش بازار سیستم های کنترل تردد تا سال 2022 به 9.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

به هنگام ارائه راهکارهای کنترل تردد، باید مراحل و چگونگی نصب آن ها به صورت شفاف و واضح ارائه گردد، این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم چنین در مورد مکانی که قرار است پروژه در آنجا انجام شود باید از قبل مطالعاتی صورت گیرد. این دو موضوع، دو جبنه کلیدی برای نقطه شروع طراحی یک پروژه کنترل تردد محسوب می شوند.

طراحی گام به گام پروژه

این امر حیاتی است که در ابتدا، باید به درستی نیازهای مشتری را متوجه شویم. سپس بر اساس آن ها، باید انواع مختلفی از دستگاه ها را که برای این پروژه مناسب است، در نظر بگیریم.

باید تعداد و نوع دقیق مکان هایی که نیاز به کنترل دارند مشخص شود و انواع مختلف درب ها  مشخص شود (شیشه ای، چوبی، آهنی، درب های ایمنی یا درب های ضد سرقت و …). از این طریق، می توان دستگاه های مورد نیاز که برای باز شدن الکتریکی درب ها باید اضافه شود، مشخص شوند. نکته دیگری که باید مشخص شود، تعداد کابران است که میزان دسترسی آن ها نیز باید مشخص شود. همچنین اگر Log  ورود و خروج و یا کنترل توسط کامپیوتر به صورت محلی یا از راه دور مورد نیاز باشد باید مشخص شود. جنبه مهم دیگر پروژه ساختار و طراحی امکانات است. با نگاه کردن به طراحی ساختمان و عکس های آن می توان نقاط تردد مختلف را یافت و با توجه به آن ها پروژه را طراحی کرد و تعداد دقیق ریدرها، دستگاه ها و فاصله بین آن ها را بدست آورد.

افراد درگیر در پروژه

وجود افراد متخصص و با تجربه برای نصب دستگاه ها و وجود یک تامین کننده مناسب که دارای تیم مهندس و خبره برای پاسخگویی به سوالات و آموزش مورد نیاز، امری حائز اهمیت است.

منبع: مجله A&S