بهبود سرعت مراقبت های پزشکی با استفاده از IoT

در میان رقابت های شدید در صنعت مراقبت های پزشکی در بخش های مختلف دنیا، بیمارستان ها به دنبال بهبود تجربیات مشتریان خود – در این مورد منظور بیماران است – به وسیله تولید مراقبت های پزشکیِ با کیفیت و خدمات بهتر هستند. در این راه اینترنت اشیا (IoT) می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

تجربیات مشتریان – شامل انتخاب، رضایت، درگیری و وفاداری – یک امر حیاتی در سودهی و هدایت برنامه های اینترنت مراقبت اشیا (IoHT) محسوب می شود. برایان کالیس، مدیر بخش مراقبت های دیجیتال و نوآوری Accenture می گوید: استفاده از IoHT منجر به سوددهی مانند بهبود آگاهی از برند و افزایش تجربیات بیماران می شود. این تجربیات حتی قبل از رسیدن به بیمارستان آغاز می شود.

برای بیماران خارج از بیمارستان می توانیم به وسیله دستگاه های هوشمند یا کامپیوتر، وقت ویزیت با دکتر های بیمارستان را تنظیم کنیم. بیماران می توانند به راحتی وضعیت ملاقات با دکتر و زمان دقیق آنرا متوجه شوند و تا زمان وقت ویزیت، می توانند بیمارستان را برای انجام امور شخصی ترک کنند. پیش از ویزیت توسط دکتر، می توانند وضعیت فشار خون و وزن خود را چک کنند و داده ها به سیستم ها منتقل می شود و دکتر می تواند درحین ویزیت بیمار آن ها را بررسی کند. بیماران می توانند هزینه های خود را از طریق یک app پرداخت کنند بنابراین نیازی به پرداخت هزینه اضافی به کانتر موجود در لابی نیست.

این در حالی است که به وسیله تکنولوژی های مکان یابی می توان به موبایل بیماران متصل شد؛ که این امر به پیدا کردن مسیر در بیمارستان به وسیله یک app بسیار کمک می کند و مراحل درمان را برای آن ها بسیار راحت تر می کند. اگر شما یک موبایل داشته باشید که  app بیمارستان روی آن نصب شده باشد, هنگامی که به بیمارستان برسید از طریق بی سیم یا بلوتوث متوجه شده و به شما پیغام خوش آمد گویی می دهد. جیسون مرتنسن، مدیر راهکار های مراقبت های پزشکی جهانی در Cisco می گوید: “برای ویزیت متشکریم. ما از اینکه شما امروز وقت جراحی دارید کاملا مطلع هستیم و با آمادگی کامل، پذیرایی شما هستیم. هم چنین اضافه کرد: این برنامه می تواند مسیر را در یک بیمارستان بزرگ و پیچیده برای رسیدن به اتاق عمل نشان دهد. این امر یکی از ویژگی های جانبی بسیار قابل توجه برای بیمارانی که وارد بیمارستان می شوند محسوب می شود.

بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند؛ می توانند به راحتی از تکنولوژی های هوشمند موجود در بیمارستان استفاده کنند. مرتنسن می گوید: “در اتاق بیماران انواع سیستم های سرگرمی اعم از خدمات تلویزیونی استاندارد، فیلم های آموزشی یا فیلم های مختلف را می توان با سیستم های غذایی یکپارچه سازی کرد که از این طریق می توانند برنامه غذایی را نیز مشاهده کنند یا آنچه را که می توانند برای نهار بخورند سفارش دهند. یا می توانند برنامه روزانه خود را مشاهده نمایند و مواردی که لازم است قبل از مرخص شدن انجام دهند و ضروی است پیگیری کنند.”

 علاوه بر این در برخی از بیمارستان ها، بیماران از دستگاه های پوشیدنی استفاده می کنند که به وسیله آن ها می توانند علائم حیاتی و یا مکان یابی بیمار و تمامی مراقبت های لازم را انجام دهند.

استفن لارنس محقق تجزیه و تحلیل در ABI Research می گوید: خدمات به بیماران با استفاده از دستگاه های پوشیدنی بهبود یافته و بیمارستان کاملا از وضعیت بیمار به طور مستمر آگاهی دارد و بر آن نظارت می کند و این اطمینان خاطر را به بیماران می دهد که اگر اتفاق ناگواری برای وضعیت آن ها پیش بیاید، کمک بلافاصله اعزام می شود.

نظارت از راه دور

یکی از راهکارهایی که باعث افزایش سطح رضایت بیماران از بیمارستان می شود این است که می توانند بیماران را زود تر مرخص کنند و آن ها در منزل بهبود یابند؛ که در این راستا تکنولوژی نظارت از راه دور می تواند نقش بسزایی در آن داشته باشد. اگر اتفاق ناگواری برای بیمار پیش بیاید چون به صورت بلادرنگ و دائم اطلاعات بیمار به بیمارستان منتقل می شود می توانند بلافاصله از وضعیت او آگاهی پیدا کنند و اقدامات لازم را جهت بهبود او آنجام دهند.

منبع: مجله A&S