روند های برتر بازار کنترل دسترسی در سال 2017

از سیستم های کنترل تردد برای هوشمند سازی ساختمان/ سازمان خود، استفاده کنید. این سیستم ها در بهبود و کارایی مدیریت عملکرد تاثیر بسزایی دارند.

فیلیپ ورنر، مدیر فروش EMEA در CEM می گوید: “روند های بسیاری در سال جدید به صنعت سیستم های امنیتی و حفاظتی اضافه شده است که این روند ها شامل “رشد سیستم های امنیتی” و “اپلیکیشن های هوشمند” و هم چنین “رشد و افزایش اعتبار app های تلفن همراه، قفل های آفلاین/ بی سیم و بیومتریک چند منظوره” است.”

ساختمان های هوشمند و امنیت هوشمند

ورنر می گوید: “برای فراتر رفتن از قلمرو امنیت فیزیکی، سیستم کنترل دسترسی نیاز به پرداخت هزینه برای سیستم و ارزش قابل اندازه گیری برای کسب و کار نیز دارد. این امر، از طریق کاهش هزینه های عملیاتی یا به وسیله افزایش کارایی عملیاتی قابل دستیابی است. این سیستم های هوشمند شامل برق و روشنایی، گرمایش، کنترل تردد، نظارت تصویری، اطفا حریق، سرکوب آتش و تمامی وسایل ارتباطاتی است که می توان از داده های آن ها به صورت هوشمند استفاده کرد.

هم چنان، امنیت قسمت مهمی از یک ساختمان هوشمند محسوب می شود و نباید آن را نادیده گرفت. یک ساختمان نیاز به هوشمندی بیشتر برای سهولت استفاده برای کاربران دارد و سیستم ها باید اطلاعات و داده های خود را به صورت دقیق برای بهینه سازی عملکرد کلی ساختمان ذخیره کنند.

ورنر می گوید: “به این دلیل که بازار بیشتر به سمت اقدامات پیشگیرانه امنیتی حرکت کرده، نقش یکپارچه سازی سیستم ها و جمع آوری تجزیه و تحلیل داده ها بیش از پیش عمیق تر شده و مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این ها، امنیت هوشمند نباید بعد از رخ دادن اتفاق، شروع به ضبط آن کند بلکه این امر باید در سال 2017 با توجه به روند و تمایل بازار به سمت تجزیه و تحلیل داده های ساختمانی باید قبل از رخ دادن یک اتفاق صورت گیرد.

تلفن همراه

از دیگر گرایش های رو به رشد در صنعت استفاده از گوشی همراه است که منافع بسیاری از جمله ایجاد شرایط راحت تر و تجربه کاربر بیشتر را به ارمغان می آورد. ورنر گفت: “علاوه بر همه این ها، برخی از افراد ممکن است کارت ملی خود را فراموش کنند اما هیچگاه تلفن همراه خود را فراموش نمی کنند. منفعت استفاده از گوشی همراه، صرفه جویی در استفاده از زمان و هزینه ارسال کارت ملی به صورت فیزیکی است که یک راه حل ایده آل برای افرادی که در تجارت با افراد از راه دور یا با سایت های از راه دور کار میکنند، محسوب میشود. بدست آوردن یک کارت از یک مکان مرکزی می تواند با تاخیر ارسال از راه دور مواجه شود، اما اگر به جای ارسال فیزیکی، app آن را به وسیله ios یا پلت فرم اندروئید دانلود کنید، اعتبار شما میتواند به سرعت به گوشی شما و یا ایمیل شما ارسال شود.

بیومتریک چند منظوره

برای حل مشکل قابلیت اعتماد به سیستم های بیومتریک، این صنعت به سمت سیستم های بیومتریک چند (دو) منظوره گرایش پیدا کرده است که قابل اعتمادتر نیز هستند. برای اطمینان در سطوح بالاتر در سال 2017، استفاده از دو سیستم بیومتریک مانند چشم/ صورت یا اثر انگشت/ رگ خونی به صورت هم زمان قابل اطمینان تر است. استفاده از دو تکنولوژی به صورت هم زمان، درصد وقوع خطا را بسیار کاهش می دهد.

قفل های آنلاین/ بی سیم

بر اساس صحبت های ورنر، این تکنولوژی می تواند در سال 2017، تکنولوژی رو به رشد و بسیار مفیدی برای رک های اتاق سرورها و کابینت ها محسوب شود. ورنر می گوید:” با استفاده از داده های قفل های بی سیم و تحلیل آن ها که به صورت کامل با سیستم های کنترل دسترسی برای گزارش گیری و نظارت تصویری یکپارچه شده باشد می توان یک پلت فرم قدرتمند و منسجم برای جمع آوری هوشمند داده ها و در نتیجه هوشمند سازی ساختمان ها ایجاد کرد.

منبع: مجله A&S