مزایای تجاری تکنولوژی فشرده سازی اچ.۲۶۵

امروزه با گسترده شدن حوزه کسب و کار در سراسر جهان، یکی از چالش‌های پیش روی انواع مشاغل قراردارد بازبینی و نظارت بر این محل‌ها است. نظارتی که بتوان به صورت همزمان با وقوع رخدادها و بدون متحمل شدن هزینه‌های عملیاتی بالا انجام داد. این موضوع در دو حالت صدق می‌کند، به خصوص در مورد کسب ‌وکارهایی که روی زیربناهای ارتباطی محدود سرمایه‌گذاری می‌کنند یا کسب و کارهایی که شعب زیادی در سراسر کشورهای مختلف دنیا دارند که نظارت این تعداد مکان در صورت عدم یکپارچه‌سازی بسیار سنگین تمام خواهد شد.

با آمدن تکنولوژی دوربین‌های تحت شبکه، گام‌های بلندی در جهت معرفی قابلیت‌های فشرده سازی برداشته شده است. این قابلیت‌ها امکان انتقال ویدئوی زنده را از طریق شبکه‌های با پهنای باند پایین فراهم می‌کنند.

در این مقاله نگاهی به منافع تجاری تکنولوژی فشرده سازی خواهیم داشت.

______________________________________________________________

تکنولوژی اچ.۲۶۵ قادر به پردازش تعداد فریم‌های بالایی از ویدئواستریم‌ها در هر ثانیه است که این قابلیت پخش ویدئوهای زنده و ضبط شده را حتی از مناطقی که محدود به جی.‌پی.‌آر.‌اس یا شبکه‌های ای.‌دی.‌جی.‌ای هستند، آسانتر می‌سازد.

تکنولوژی فشرده سازی، راه حل کلیدی

در تئوری، یک دوربین تحت شبکه که از تکنولوژی فشرده سازی استفاده می‌کند به کاربر اجازه می‌دهد که تصاویر ضبط شده توسط ۱۰۰۰ دوربین را با لینکی ۱ مگابایتی به آسانی پخش کند. این ویژگی، در میزان داده‌هایی که یک فرد می‌تواند انتقال بدهد تفاوت بسیار بزرگی ایجاد می‌کند، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که ظرفیت خود را به طور گسترده‌ای افزایش دهند تا چندین مکان را بدون توجه به محل قرارگیری آنها نظارت کنند و بستری تحت شبکه و یکدست را در سراسر مکان‌ها، مناطق و کشورها ایجاد کنند.

دوربین‌هایی که از تکنولوژی فشرده سازی استفاده می‌کنند برای تمام مکان‌هایی که در حال حاضر به اتصال کابل‌های اینترنت دسترسی ندارند، ایده‌آل هستند و پخش ویدئوهای زنده و ضبط شده را حتی از مناطق فاقد پهنای باند بزرگ آسان می‌سازد.

دی.وی.آر نیز از این قابلیت برخوردار است که صوت را در هر دو مسیر رفت و برگشت پخش کند و اپراتورهای امنیتی را قادر سازد که علاوه بر شنیدن صداهای منتقل شده توسط میکروفون از یک منطقه دور، صوت هایی را به این محل‌ها ارسال کنند. با اتصال اسپیکرهای بیرونی به دی.وی.آر، اپراتورها می‌توانند با گاردهای محلی صحبت کنند، دستور دهند یا هشدار زبانی به متجاوزین بدهند و یا حتی فایل‌های صوتی از پیش ضبط شده همچون آژیر پلیس یا پیام‌های هشدار را برای دور کردن متجاوزین پخش کنند.

منفعت‌های تکنولوژی فشرده سازی

دوربین هایی که از تکنولوژی فشرده سازی استفاده می‌کنند برای تمام مکان‌هایی که در حال حاضر به کابل‌های اینترنت دسترسی ندارند یا در مکان‌های ثابتی که یک اتصال اینترنت سلولی پشتیبان لازم است، ایده‌آل هستند. به عنوان مثال، تصور کنید که شرکت شما در حال ساخت یک ساختمان در محلی دور است که در آن دسترسی به پهنای باند بزرگ وجود ندارد. مادامی که این تصاویر به شبکه‌های آی.‌پی فرستاده شوند، این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد که تصاویر ویدئویی زنده را از هر مکانی اجرا کنید، فارغ از اینکه اینترنت مورد استفاده شما ای.‌دی.‌اس.‌ال، دیجی‌نت، وی‌سَت یا جی‌.‌اس.‌ام باشد.

از منظر امنیتی، این قابلیت امکان نظارت بر اماکن را بالا می‌برد. به عنوان مثال، یک ناظر یا مدیر می‌تواند به صورت دورادور به تحویل محموله‌ها، چگونگی قرارگیری آن‌ها در انبار و در صورت وجود افراد غیرمجاز در محل به کاهش سرقت و کم شدن تعداد محموله‌ها کمک کند.

علاوه بر این در سطح مدیریت پروژه، تجزیه و تحلیل تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های تحت شبکه کمک‌کننده است. این کار با قادر ساختن پرسنل کلیدی به برنامه‌ریزی و نظارت بهتر اقدامات امنیتی در یک مکان انجام می‌شود. این کار انجام به موقع وظایف مهم را طبق برنامه زمانی و رفتار تجویز شده ضمانت می‌کند.

همچنین آن دسته از کارمندانی که نظارت بر پروژه دارن،د قادرند تصاویر ویدئویی زنده را از چندین مکان مختلف (مکان های مختلف، حتی کشورهای مختلف) روی کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند خود مشاهده کنند.

این قوانین در مورد تمامی کسب و کارها صادق است، همچون مغازه‌های خرده‌فروشی که در آنها به عنوان مثال می‌توانید به صورت همزمان چندین مغازه و انبار را نظارت کنید یا شرکت‌های خدمات مالی که می‌توانند به نظارت سیستم‌های خودپرداز خود که در مکان‌های دوردست قرار دارند، بپردازند.

صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی

علیرغم اهمیت سرمایه‌گذاری اولیه برای نصب سیستم‌های ویدئویی با تراکم بالا، صرفه جویی‌های انجام شده در هزینه‌های عملیاتی معمولا این هزینه‌ها را جبران می‌کنند. چرا که این سیستم در مقایسه با تکنولوژی‌های قدیمی، ویدئوها را بسیار بیشتر فشرده میسازد و هزینه‌های مربوط به داده‌های آن به مراتب کمتر است. حتی در صورت عدم وجود اینترنت ۳G، این سیستم همچنین امکان دریافت ویدئو را در محل دیگر فراهم می‌کند.

در نتیجه قابلیت فشرده سازی امکان نظارت دورادور را آسان‌تر و هزینه‌ها را به صرفه‌تر ساخته است و شرکت‌ها را قادر به برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر پروژه‌های دوردست گردانده است. این قابلیت ابتکاری است که در توانایی بخش بیزینس برای سرمایه‌گذاری در مناطق با امکانات پایین تفاوت عمده ایجاد می‌کند.

منبع: سیباشهر