تحویل سامانه های ثبت تخلف استان بوشهر با حضور مدیر پروژه، کارفرما و نمایندگان وزارت راه و پلیس راهور

بزرگترین پروژه ITS کشور توسط اداره کل حمل و نقل پایانه های وزارت راه و با همکاری و مدیریت هلدینگ مخابراتی مبین از ابتدای تیر ماه 94 آغاز و تعداد 1860 سامانه طی مدت 3 سال در 36000 کیلومتر جاده های سراسر کشور نصب خواهد شد؛ که در هر سال از پروژه بالغ بر 600 سامانه نصب و بهره برداری می گردد.  

شرکت مهندسی طلوع با اخذ رتبه کیفی، فنی و مالی در مرحله ارزیابی پیمانکاران توانست تعداد 100 سامانه از سال اول پروژه را به خود اختصاص دهد. این سامانه ها در سه استان بوشهر، خوزستان و همدان نصب خواهند شد.

سامانه های ثبت تخلف استان بوشهر با حضور مدیر پروژه کارفرما و نمایندگان وزارت راه و پلیس راهور طی جلسه ای در آبان ماه 95 تحویل داده شد.

این پروژه شامل خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری و نگهداری 8 ساله سامانه های ثبت تخلف جاده ای می باشد، به نحوی که پلاک تمامی خودروهای در حال تردد اعم از متخلف یا غیر متخلف همراه با آمار تعداد ترددهای هر محور ثبت می گردد. این گزارشات به سرورهای محلی شرکت مهندسی طلوع در تهران انتقال یافته سپس فرآیند الصاق کدهای تخلف به اطلاعات ارسالی انجام خواهد شد، سپس تمامی اطلاعات به سامانه تجمیع سازمان حمل و نقل و پایانه ها ارسال می گردد. کل این فرآیند در کمتر از 5 دقیقه انجام خواهد شد.

این پروژه با استفاده از دوربین های پلاک خوان Embedded پیاده سازی گردیده است که این دوربین ها دارای بسته سخت افزار جامع و واحد  (All in one) دارای دوربینهای رنگی و IR ، بخش الکترونیکی با قابلیتهای پردازش تصویر، کنترلی، تامین انرژی و نیز سیستم نورپردازی ویژه تصویربرداری از پلاک است که فرآیند پلاک خوانی توسط آن منفردا و بدون ارتباط با پردازنده یا واحد دیگری صورت میپذیرد  به عبارت دیگر پیش نیاز این سیستم، تأمین تغذیه الکتریکی آن و خروجی آن پلاک و تصویر خودروهای عبوری است و نیاز به هیچ پردازنده محلی یا ثانویه دیگر ندارد و کلیه عملیات ثبت، پردازش و ارسال اطلاعات پردازش شده در محل سامانه صورت می گیرد.

این دوربین ها متناسب با نیاز بومی کشور طراحی شده، بدین ترتیب موتور پلاک خوانی آن مخصوص کشور ایران پیاده سازی گردیده است. گفتنی است با توجه به بومی بودن محصول و تسلط کامل بر کلیه بخش های سخت افزاری و الگوریتم های به کار رفته در این سامانه، امکان هر گونه اختصاصی سازی جهت هماهنگی با سایر سامانه های مرتبط نرم افزاری و سخت افزاری فراهم می باشد.

این سامانه ها قادر به ثبت تخلفات زیر می باشند:

  • تخلفات سرعت غیرمجاز وسائل نقلیه نسبت به لاین عبوری
  • تردد خودروهای سنگین در لاین غیر مجاز
  • عدم رعایت سرعت متوسط در طول محورها
  • عدم رعایت فاصله طولی بین خودروها
  • حرکت در شانه خاکی جاده
  • حرکت روی خطوط جدا کننده لاین ها یا حرکت بین خودرو ها

توانمندی های ویژه شرکت مهندسی طلوع در این پروژه عبارتند از:

  • دارای دفتر منطقه ای یا نماینده مقیم در هر استان
  • دارای تیم نرم افزاری متخصص و توانمند برای پشتیبانی و بروز رسانی سامانه ها و تولید نرم افزارهای مورد نیاز پروژه
  • طراحی و بکارگیری سیستم های تعمیرات و نگهداری هوشمند در سامانه ها برای کاهش هزینه و زمان رفع خرابی های احتمالی